Administratieve Begeleiding: Inzicht door een heldere administratie
Als ondernemer heb je je handen vol aan jouw core business. We snappen dat de administratie daarbij wel eens op de tweede plaats komt. Maar… je mag het cijfermatige hart van je bedrijf niet verwaarlozen. Niet alleen omdat de wet een kloppende administratie vereist; de cijfers geven bovendien een goed inzicht in de resultaten van je bedrijf. TvdW Administratieve Begeleiding helpt je daarbij.
Helderheid in je cijfers geeft je een goed instrument in handen voor het verbeteren of optimaliseren van je bedrijfsvoering. Is het bijvoorbeeld slim nu die ene investering al te doen? Of zijn er bepaalde zaken binnen je bedrijf die je beter anders in kunt richten? Je cijfers vertellen je wat dat betreft meer dan je denkt; heel belangrijk om daar goed zorg voor te dragen dus! En die zorg, die dragen we met TvdW Administratieve Begeleiding.
Meer gemak en inzicht voor jou
Wij maken je administratie zo compact mogelijk. Waarom? Op die manier zorgen we voor eenvoud, duidelijkheid en bovenal: tijdwinst. Zo kunnen we ook helder en open met je over de cijfers communiceren. We willen dat jij het inzicht hebt dat je nodig hebt om weloverwogen beslissingen te nemen voor jouw bedrijf. Transparantie is voor ons van groot belang, omdat we geloven dat vertrouwen in de financiële gezondheid van jouw onderneming essentieel is voor een succesvolle toekomst. Daarmee geven we jou meer ruimte en flexibiliteit om je te focussen op waar jouw bedrijf om draait en krijg je tóch het inzicht dat je nodig hebt. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst!
Behoefte aan meer ondersteuning?
Naast Administratieve Begeleiding biedt TvdW nog veel meer diensten. Wat dacht je van onze Fiscale Begeleiding of Loonadministratie? Ook voor starters hebben we een specifiek dienstenpakket opgezet!
Ben je op zoek naar een nieuwe, frisse kijk op je administratie? Met onze specialisten maak je de juiste keuze!
TvdW Administratieve Begeleiding samengevat:
- Het opzetten en inrichten van de financiële administratie
- Het periodiek deels of geheel verwerken van uw administratie
- Het opstellen van tussentijdse rapporten
- Het geven van tussentijdse adviezen
- Het controleren van de door u gevoerde administratie
- Het verzorgen van de aangifte omzetbelasting
- Het samenstellen van de jaarrekening
Zelf kiezen: ondersteunen of overnemen
Je kunt bij TvdW Administratieve Begeleiding zelf kiezen hoeveel werk je uit handen wilt geven. We ondersteunen je waar je wilt, door een gedeelte van je administratie uit handen te nemen. Of: we nemen hem helemaal van je over, zodat jij je er helemaal geen zorgen meer om hoeft te maken. Of je nu kiest voor gedeeltelijke of volledige ondersteuning, ook bij TvdW Administratieve Begeleiding geldt:
Een administratieve vraag? TvdW denkt met je mee!
Eindejaarstips administratieve begeleiding 2024
13-11-2024 Het einde van het jaar is een goed moment om je administratie op orde te brengen. Hier zijn drie praktische eindejaarstips die je helpen om je administratie en btw-aangiftes netjes af te ronden. Volg deze eindejaarstips om ervoor te zorgen dat je alles correct hebt geregeld, zodat je zonder zorgen het nieuwe jaar kunt
<lees meer>
Deze 6 aandachtspunten helpen bij het voorbereiden jaarrekening!
20-12-2023 In onze laatste nieuwsbrief bespraken we zes belangrijke aandachtspunten die je als klant van TvdW mee kon nemen bij het voorbereiden van de jaarrekening voor jouw bedrijf. Door deze tijdig én compleet aan te leveren, kunnen wij sneller aan de slag met het afronden van jouw jaarrekening en andere documenten. Dat scheelt ons dus
<lees meer>
TvdW Tipt: 5 eindejaarstips voor administratieve begeleiding
20-11-2023 Het begin van het nieuwe jaar brengt vaak veel nieuwe wetten en regelgeving met zich mee. Door deze veranderingen kan het soms slimmer zijn bepaalde zaken nog met de huidige regelgeving af te ronden, terwijl je andere zaken beter uit kunt stellen. Daarom is het slim om tegen het einde van 2023 stil te
<lees meer>
Makkelijker contact met Belastingdienst dankzij videobellen
23-10-2023 Het contact met de Belastingdienst is sinds begin deze maand een stuk makkelijker geworden. Sinds oktober 2023 kun je namelijk videobellen met de Belastingdienst. Naast dat dit een stuk persoonlijker is, biedt het ook een aantal handige voordelen. Alles over contact met de Belastingdienst via videobellen, lees je in deze blog. Waarom kiest
<lees meer>
Aanmaningen na intrekken bijzonder uitstel coronacrisis
09-10-2023 Eind vorige maand heeft de Belastingdienst aanmaningen gestuurd naar alle ondernemers bij wie ze het bijzonder uitstel, dat werd uitgegeven naar aanleiding van de coronacrisis, hebben ingetrokken. Dat betekent dat de speciale betalingsregeling nu is afgelopen. Wanneer je nog een of meerdere betalingen open hebt staan, krijg je hiervan nu een aanmaning. Alles over
<lees meer>
Alles over de eisen bij inkoopfacturen
19-09-2023 Als ondernemer verkoop je niet alleen goederen en diensten, maar koop je ook regelmatig goederen of diensten in. Om hierover btw terug te kunnen vragen, heb je een factuur van deze aankoop nodig. Omdat je dit product hebt ingekocht, heet zo’n factuur ook wel een inkoopfactuur. Hiermee kun je het zakelijke karakter van de
<lees meer>
Aandachtspunten belastingcontrole 5: behoorlijk bestuur
13-09-2023 In deze blogserie nemen we je mee langs alle aandachtspunten van een belastingcontrole. Hoe gaat zo’n controle in zijn werk? Wat zijn jouw rechten en plichten als ondernemer tijdens een controle? En wat als er fouten worden ontdekt? Kennis van de regels bij een belastingcontrole is belangrijk, maar veel ondernemers zijn niet goed op
<lees meer>
Kilometervergoeding omhoog, maar ook hogere kosten
04-09-2023 UPDATE 27-10-2023: Afgelopen nacht is het Pakket Belastingplan 2024 aangenomen door de Tweede Kamer. In dit pakket wordt aangegeven dat de in juli 2023 ingevoerde accijfskorting voor brandstoffen één jaar wordt doorgetrokken. Ook is de reguliere verhoging middels een indexatie per 1 januari 2024 geschrapt. // UPDATE 19-09-2023: In het Belastingplan voor 2024 is
<lees meer>
Wat is het UBO-register?
10-11-2022 Er zijn twee soorten UBO-registers. Een UBO-register voor ondernemingen, stichtingen en verenigingen maar ook een register voor trusts, fondsen voor gemene rekening en soortgelijke constructies. In dit artikel richten wij ons voornamelijk op het UBO-register voor ondernemingen. Voor meer informatie over UBO-register trusts, klik hier. Wat houdt een UBO-register in? De UBO-registers zijn
<lees meer>
Bewaarplicht digitaal werken in coronatijd
Microsoft Teams, Zoom, WebEx en Skype, een kleine greep van apps waarmee we tegenwoordig communiceren met onze collega’s, klanten, leveranciers, etc. In de huidige situatie is fysiek contact bijna niet meer aan de orde. Je werkplek is verschoven van het kantoor naar de huiskamer. Gelukkig werkt het thuiswerken voor de meeste net zo efficiënt als
<lees meer>
Spookfacturen herkennen
Wat is een spookfactuur? Een spookfactuur is een factuur voor geleverde diensten of goederen die jij nooit hebt afgenomen. De oplichter hoopt dat in deze factuur in de drukte van een administratie voldaan wordt. Op spookfacturen staan vaak relatief lage bedragen (ca. €10 – €300). Dit wordt gedaan omdat facturen met lage bedragen minder vaak
<lees meer>
Onze software deel 2 – MUIS Software
De komende tijd geven wij graag meer informatie over de software waar wij als advieskantoor mee werken. TvdW kiest qua software partijen die: kredietwaardig zijn (in verband met de continuïteit) een veilige opslag hebben van uw privacygevoelige informatie verzekerd zijn van een betrouwbare back-up van uw data innovatief zijn en met ons kantoor mee ontwikkelen
<lees meer>
Welke informatie moet een ANBI publiceren?
Elke ANBI moet via een unieke URL haar gegevens publiceren. Er zijn commerciële partijen (bijvoorbeeld adviesbedrijven) en brancheorganisaties die een internetplatform bieden waarop ANBI’s dit kunnen doen. Publicatie van de gegevens op een openbare Facebookpagina voldoet ook. De informatie die een ANBI moet publiceren is: de naam van de instelling Als de instelling bij het
<lees meer>