Via IMUIS (King Finance) is het mogelijk een werkproces op te zetten voor het aanmanen van klanten die nog niet betaald hebben.
Hieronder beschrijven wij puntsgewijs de stappen die daarvoor genomen zouden kunnen worden.
Aanmanen
- Verkenner
- Rapporten
- Financieel
- Debiteur
- Aanmaning ( 1 x klikken )
- Icoontje naast printen boven in balk aanklikken
- Scherm: “Debiteur : Aanmaning”
- ( alle debiteuren en facturen )
- Eventueel “datum laatste betaling” aanpassen
- ( standaard aanmaning )
- Eventueel “datum aanmaning” aanpassen
- Bij voorkeur “niet vervallen posten” uitvinken
- “Ook negatieve posten” aanvinken
- Proefafdruk van de aanmaningen
- Eerste en laatste brief bekijken voor het aantal aanmaningen ( noteren !!! )
- Proefafdruk uitvinken door dubbelklik op aanmaningen i.p.v. het icoontje
- Draaien d.m.v. icoontje printen
- De aanmaningen worden nu geprint en de status opgehoogd
Na aanklikken van icoontje naast printen naar tabblad geavanceerd
- Basisdatum = factuurdatum
- Aanmanen 10 dagen na factuurdatum
- OK
Overzicht verzonden aanmaningen
- Verkenner
- Rapporten
- Financieel
- Debiteur
- Openstaande postenlijst
- Icoontje naast printer aanklikken
- Instellingen wijzigen: bijv. aanmaning 1 t/m aanmaning 1, aanmaning 2 t/m aanmaning 2 enz.
- Resultaat: verslag per aanmaningsstatus. Afdrukken
Let op: Via het icoontje naast printer bekijken en afdrukken is veilig en heeft dan ook geen gevolgen voor aanmaningsstatus ed.
Betaalt een klant uw factuur niet? Lees in dit in onderstaand stappenplan op de site van de Kamer van Koophandel wat u kunt doen om uw geld alsnog te krijgen.
- Bel uw klant
- Stuur een betalingsherinnering
- Stuur een aanmaning
- Breng incassokosten en wettelijke rente in rekening
- Tref een betalingsregeling
- Schakel een incassobureau, deurwaarder of incasso-advocaat in
- Gebruik andere juridische middelen
- Vraag oninbare btw terug
- Vraag faillissement van de klant aan
- Voorkom risico’s van wanbetaling
Terug naar overzicht