Maandag 1 juni is het exact 16 jaar geleden dat ik mijn eenmanszaak Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding inschreef bij de Kamer van Koophandel in Waalwijk.
Zoals bij vele ondernemers bestonden die 16 jaar uit pieken maar ook uit dalen.
2004 – 2008
Bij de start had ik een kantoor aan huis, in de slaapkamer. Veelal zat ik dagdelen bij klanten voor de begeleiding van hun administratie, de belastingaangiften en de tussentijdse cijfers/managementinfo. Daarnaast had ik een aparte dienst opgezet waarbij ik bedrijven hielp met de automatisering van hun administratie, zoals het automatisch inlezen van facturen, het inlezen van bankafschriften en het doen van betalingen en incasso’s vanuit het boekhoudpakket. Omdat ik daarvoor veel op pad was ben ik daarnaast begonnen met nog een nieuwe dienst, namelijk hulp op afstand, waarbij ik online meekeek met klanten bij allerlei administratieve vragen en problemen.
2008 – 2017
Eind 2007 was het tijd voor de volgende stap, de verhuizing naar een kantoorruimte aan de Biesbosweg in Waalwijk en de eerste 2 personeelsleden, Bas en Marcel, die beiden dit jaar ook hun 12,5 jaar jubileum vieren. Omdat bij het hebben van personeel en bijvoorbeeld huurverplichtingen risico’s om de hoek komen kijken, is de eenmanszaak eind 2007 omgezet in een besloten vennootschap met een holding er boven. In die jaren kregen we steeds meer klanten, niet alleen voor administratieve hulp, maar nu ook voor jaarrekeningen en de diverse belastingaangiften. In 2013 verhuisde ons kantoor naar de Professor Eykmanweg in Waalwijk, en was ons kantoor inmiddels verder gegroeid in zowel het aantal klanten als ook het aantal medewerkers. Ook was het kantoor strak opgezet met efficiënte werkprocessen zodat we een goede prijs-kwaliteit-verhouding konden blijven bieden. Ook bij onze klanten werd de administratie geoptimaliseerd.
2017 – 2020
Na veel succesvolle jaren kreeg dit eind 2017 voor mij persoonlijk een botte wending. Op vakantie in Mexico kreeg ik een ernstig fietsongeluk. Gelukkig stond het kantoor (zelfstandig) op stevige poten waardoor het een lange tijd zonder mij kon. Na een lange revalidatieperiode ben ik eind 2018 weer deels begonnen met werken en zijn we verhuisd naar het kantoor in de Margrietstraat in Waalwijk. Met een iets andere rol binnen de organisatie ben ik blij dat ik nog steeds in contact ben met klanten, waarvan ik een groot deel al ken vanaf de startperiode van het kantoor. En met een leuk en enthousiast team dat volgens hetzelfde DNA werkt als waarmee ik mijn dienstverlening gestart ben.
Ik ben nog steeds blij dat ik in 2004 die stap gemaakt heb om voor mezelf te beginnen. Ik ben trots op het kantoor dat ik in die jaren samen met mijn team neer heb kunnen zetten. Ik heb gekozen om voor mezelf te beginnen om klanten meer service te kunnen bieden en met personeel dat betrokken is en blij is dat het vrijdagmiddag is, maar ook blij is dat het weer maandagmorgen is. Ik hoop nog vele jaren samen met team TvdW klaar te staan voor onze klanten! En met de TvdW Academy hoop ik kennis over te kunnen dragen aan nieuwe ondernemers.